Czy w szkole w chmurze można nie zdać?

0
397
Czy w szkole w chmurze można nie zdać?
Czy w szkole w chmurze można nie zdać?

W szkole w chmurze uczniowie korzystają z różnych narzędzi i aplikacji dostępnych online, co może wpłynąć na sposób uczenia się i oceniania. Jednak czy to oznacza, że można nie zdać? Oto kilka faktów do rozważenia.

Szkodliwość oceniania w oparciu o jedynie wyniki testów online

W dzisiejszych czasach wiele szkół przenosi swoje systemy na chmurę, co oznacza, że ​​uczniowie mają dostęp do materiałów edukacyjnych i narzędzi online. Jednakże istnieją pewne problemy związane z ocenianiem w oparciu o wyniki testów online.

Ocenianie jest kluczowym elementem procesu edukacji. Daje uczniom informacje zwrotne dotyczące ich postępu oraz pomaga nauczyć się umiejętności krytycznego myślenia i podejmowania decyzji. Istotą oceny powinno być mierzenie osiągnięć ucznia w stosunku do celów nauki określonych przez program nauczania.

Jednakże coraz więcej szkół przenosi swoje systemy do chmury, gdzie studenci mogą zdawać egzaminy lub wykonywać zadania za pośrednictwem komputera lub innego urządzenia mobilnego. W przypadku takiego typu uczenia się pojawiło się pytanie – czy to naprawdę sprawiedliwe dla studenta?

Z jednej strony korzystanie z technologii może ułatwić proces uczenia się dla niektórych osób poprzez różnorodność stylów prezentacji materiału oraz łatwość dostosowywania treści według potrzeb każdego studenta indywidualnie.

Jednocześnie jednak taka forma nauki ma swoje ograniczenia – przede wszystkim brak możliwości nadmiernego monitorowania pracy ucznia przez nauczyciela. W przypadku tradycyjnego podejścia, nauczyciel miał możliwość obserwowania pracy studenta podczas testu i wykrycia problemów lub zachowań niepożądanych.

W przypadku egzaminów online taka kontrola jest niemożliwa – co może prowadzić do sytuacji, w których uczeń korzysta z materiałów edukacyjnych spoza programu (np. internetowych źródeł), a tym samym osiąga wynik niewspółmierny do swoich rzeczywistych zdolności.

Ponadto ocenianie oparte jedynie na wynikach testów online może nie uwzględniać innych aspektów nauki takich jak praca grupowa czy umiejętności miękkie ucznia. Dlatego też warto rozważyć alternatywną formę oceny, która obejmować będzie różnorodne elementy dotykające każdego obszaru działalności szkolnej danego studenta.

Istnieją również problemy techniczne powiązane ze stosowaniem systemu chmury jako narzedzia dydaktycznego oraz sposobem sprawdzania postępóœ własnymi siłami bez pomocy specjalisty odpowiedzialnego za to zadanie

Podsumowując: choć nowoczesna technologia otworzyła wiele dróg dla procesu edukacji i ulepszenia metod nauki dla studnetów , to jednak należy pamietąc o ograniczeniach tego typowęgouczenia się – szczególnie w kontekście systemu oceniania, który powinien być sprawiedliwy dla wszystkich uczniów. Dlatego też warto zastanowić się nad alternatywnymi formami oceny i uwzględnić szerszy zakres umiejętności i postaw nauczanych przez program edukacyjny.

Wezwanie do działania: Zachęcamy wszystkich uczniów korzystających z platformy edukacyjnej w chmurze do regularnego i systematycznego wykonywania zadań oraz aktywnego udziału w lekcjach online. Pamiętaj, że zdanie przedmiotów jest uzależnione od Twojej pracy i zaangażowania. Nie ma możliwości „nie zdawania” przedmiotu na podstawie korzystania ze szkoły w chmurze.

Link tag HTML to https://www.lafoto.pl/:
Kliknij tutaj, aby przejść na stronę LaFoto – profesjonalne usługi fotograficzne!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here