Konto marki w na Facebooku — Sprawdź, jak prowadzić oficjalny profil w Social Mediach!

0
144
Konto marki w na Facebooku — Sprawdź, jak prowadzić oficjalny profil w Social Mediach

Social media jak np. Facebook to miejsce, w którym musimy być obecni, jeśli prowadzimy firmę czy własną markę. Dzięki temu możemy liczyć na przypływ nowych klientów czy czytelników boga oraz zwiększenie rozpoznawalności. Samo bycie jednak w social mediach nie zagwarantuje nam rozgłosu oraz zainteresowania. Poniżej prezentujemy przydatne podpowiedzi jak prowadzić oficjalny profil w social mediach niezależnie od tego, w jakiej branży działamy. Kilka ogólnych porad z pewnością będzie przydatnych i pomoże pozyskiwać odbiorców właśnie z mediów społecznościowych.

Przygotuj i uzupełnij profil

Pierwszym krokiem do stworzenia i prowadzenia oficjalnego profilu marki w social mediach jest przygotowanie profilu. Tworząc go, przeważnie jest on dostępny w podstawowej wersji — nieuzupełniony i nieskonfigurowany. Profil powinniśmy uzupełnić rzetelnie danymi o naszej marce oraz informacjami o firmie czy biznesie. Warto dodać linki do innych kanałów, godziny otwarcia czy krótki opis “o nas”. Jeśli wypełnimy informacje w 100%, profil będzie wiarygodny i profesjonalny. Tak też będzie postrzegana nasza marka. Jeśli tego nie zrobimy, wiele osób uzna go za wątpliwej jakości, a np. Facebook może pozycjonować go niżej w wynikach wyszukiwania. Bardzo ważną kwestią jest dobranie profesjonalnego zdjęcia profilowego oraz tła. Możemy ustawić np. animowane tło profilu, które będzie filmikiem czy animacją. Do kwestii porządkowych możemy zaliczyć jeszcze podpięcie posta z regulaminem lub ważną informacją czy uruchomienie sekcji sklepu, jeśli takowa istnienie jak np. na Facebooku.

Ciekawe materiały i content

Jeśli mamy już poprawnie i w pełni stworzony profil, warto przejść do drugiego kroku prowadzenia profilu marki w social mediach. Będzie nim content, czyli różnego rodzaju treść. Obecnie jest ona niezwykle ważna i to ona decyduje czy użytkownicy będą powracali na nasz profil, Przede wszystkim powinniśmy publikować jedynie treści wysokiej jakości. Mogą być to np. długie posty na kilka tysięcy znaków w formie artykułów. Możemy też udostępniać np. darmowe e-booki, poradniki czy linki do wpisów blogowych. Ciekawą formą contentu są też filmiki, w których pokazujemy pewne rzeczy związane z tematyką naszej branży. Możemy też swoim odbiorcom zaprezentować case study, czyli studium przypadku, w którym krok po kroku omawiamy konkretny przypadek.

Nieco bardziej oryginalną formą contentu jest np. webinarium. Jest to transmisja na żywo w formie szkolenia, podczas której przekazujemy pewną wiedzę. Możemy regularnie organizować darmowe oraz publiczne webinaria. Zostaną one odnalezione przez wiele osób, a ciekawa forma przyciągnie wielu widzów do do naszego profilu. Aby zrealizować webinarium w najprostszej formie, wymagana jest jedynie kamerka internetowa oraz odpowiednie pomieszczenie. W bardziej zaawansowanej opcji możemy np. skorzystać z green screen-u czy studia lub zapraszać gości. Jeśli będziemy oferowali przydatne szkolenia, nasza marka będzie postrzegana jako wiodąca i kompetentna.

Wyróżnij się!

Posiadając profil marki w social mediach, powinniśmy wyróżniać się na tle konkurencji. Przeważnie prowadzenie profilu przez różne marki z branży wykorzystuje podobne — podstawowe funkcjonalności serwisu. Istnieje jednak kilka “sztuczek” i “trików”, aby pozytywnie wyróżnić się na ich tle. Na Facebooku możemy dodać animowaną miniaturkę zamiast miniaturki zdjęcia profilowego. Miniaturowa taka to kilkusekundowy filmik wyświetlany w miejscu zdjęcia profilowego. Widok postu z animowaną miniaturką profilu maki z pewnością przykuje uwagę wielu osób. O ile istnieje taka możliwość, warto też dodawać zdjęcia 360 stopni. Są to zdjęcia, po których możemy rozglądać się we wszystkich stronach. Do ich wykonania potrzebny jest specjalny sprzęt lub zwykły smartfon i aplikacja. Aby się wyróżniać w social mediach, możemy organizować np. weekendowe własne chaty czy transmisje live i dyskutować z fanami o danej branży np. modowej.

Zaangażuj odbiorców!

Bardzo dobrym sposobem prowadzenia oficjalnego profilu marki jest angażowanie odbiorców. Jeśli już ich posiadamy, warto skłonić ich do regularnego odwiedzania profilu oraz brania czynnego udziału w jego życiu. Zaangażowanie odbiorców sprawi, że będą oni skłonniejśi do korzystania z naszych usług i polecania naszej marki. Będą postrzegali ją też jako bardziej atrakcyjną i wartościową. Warto więc zatem zadawać pytania otwarte np. posty z prośbą o wyrażenie swojej opinii na dany temat. Może być to np. konkurs z nagrodami, gdzie jako zadanie konkursowe należy wykonać jakąś czynność np. zrobienie zdjęcia z produktem naszej marki. Możemy też dodawać ankiety i tworzyć pojedynki produktów czy dowolnych rzeczy. Aby angażować fanów marki, warto też odpowiadać na komentarze w miarę możliwości. Z pewnością prowadzenie dyskusji z fanami spowoduje kolejne komentarze i pozwoli poczuć się docenionymi – osobom umieszczającym wpis komentujący.

Reklamy w Social mediach

Jeśli jesteśmy już obecni w social mediach np. na Facebooku, warto skorzystać z płatnej opcji i reklamy w portalu społecznościowym. Nasz dobrze przygotowany, ciekawy profil jest wizytówką marki i jeśli jesteśmy z niego dumni, warto przyciągnąć na niego potencjalnych odbiorców — nawet za opłatą. Stworzenie ciekawego profilu w social mediach będzie dużo prostsze niż witryny i sprawdzanie na nią ruchu. Na taki profil możemy zatem sprowadzić za opłatą ruch. Obecnie każdy liczący się portal społecznościowy posiada możliwość emitowania reklamy jak np. Facebook, który oferuje system reklamowy Facebook Ads. Dzięki niemu możemy reklamować się na Facebooku i Instagramie. Wystarczy promować nasz post lub utworzyć specjalne video, baner reklamowy czy kolaż zdjęć. Dotarcie do kilkuset odbiorców to kosz ok. kilkunastu złotych. Mamy też do dyspozycji możliwość targetowania reklamy, czyli określenia, jakie osoby ją zobaczą pod względem płci, wieku, zainteresowań itp. Uruchomienie reklamy jest bardzo proste i bardzo szybkie. Reklamy w social mediach są również niezwykle skuteczne, gdyż wiele osób na portalach społecznościowych poszukuje informacji, produktów czy firm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here