Prowadzisz Fanpage? Nie wiesz jak zaangażować odbiorców? Sprawdź te sposoby!

0
174
jak zaangażować odbiorców

Fanpage czy oficjalny profil posiada obecnie każda licząca się marka, firma czy bloger i osoba prywatna prowadząca swój projekt. Samo posiadanie takiego profilu to jedynie 50% sukcesu. Druga połowa to angażowanie fanów i sprawienie, aby z chęcią korzystali z naszego profilu, a także w konsekwencji również z oferty. Istnieje wiele doskonałych sposobów na zaangażowanie naszych fanów oraz sprawienie, aby przywiązywali się do naszej marki. Poniżej prezentujemy ciekawe opcje angażowania odbiorców oraz odpowiadamy pytania, dlaczego jest to takie ważne i które opcje wybierać w danej sytuacji.

Pytania otwarte do fanów

Pierwszym i zdecydowanie jednym z najlepszych sposobów angażowania fanów na naszych profilu społecznościowym jest zadawanie pytań otwartych. Są to pytania bez konkretnych odpowiedzi do wyboru — umożliwiające wypowiedzenie się fanom i zaprezentowanie własnego stanowiska. Nic tak nie docenia fanów oraz nie angażuje jak właśnie zapytanie ich o zdanie. Możemy pytać się w postach np. o sprawy związane z marką, o jej rozwój, o produkty czy wręcz przeciwnie — o sprawy poza branżowe takie jak wakacje, plany czy inspiracje. Oprócz wywołania sporej dyskusji sposób ten może uratować nas również w dni, kiedy nie mamy pomysłu na opublikowanie jakościowego contentu dla naszych odbiorców. Gdy zadamy pytanie otwarte, możemy również rozmawiać z fanami czy odpowiadać im. Pozwoli nawiązać to jeszcze większa więź oraz jeszcze bardziej zaangażuje pewne osoby do dyskutowania z nami.

Wspólne projekty

Nic tak nie angażuje, jak wspólne projekty czy działania. Warto wykorzystać ten mechanizm do angażowania fanów naszej marki i sprawić, abyśmy razem “przeżyli przygodę”. Jeśli sprawimy, że razem z fanami będziemy działać, nawiążemy z nimi więź oraz pozytywną relację. Osoby takie dużo bardziej przywiążą się do naszej marki i będą traktowały nas priorytetowo np. gdy będą szukały usług/produktów. Dobrym sposobem na wspólną akcję są np. spotkania w formie czatu lub panelu dyskusyjnego. Jeśli wspólnie będziemy dyskutowali, będziemy wymieniali się poglądami czy poruszali pewne tematy, scementujemy naszą relację biznesową i przeniesiemy ją na wyższy poziom. Wspólnie możemy również uczestniczyć w pewnych akcjach charytatywnych czy zbiornikach. Warto jednak wybierać te najbardziej znane i transparentne, aby nie było co do nich żadnych wątpliwości. Podwajanie wpłat fanów lub wspólne zbieranie środków na szczytny cel to oprócz pomocy innym doskonały sposób na zaangażowanie fanów. Interesującym pomysłem jest też utworzenie wspólnego projektu — np. odnośnie nowego produktu czy pozabranżowego.

Promocje tylko dla fanów!

Jeśli posiadamy fanów i chcemy ich zaangażować, możemy ich też nagrodzić i połączyć obie formy relacji z nimi. Dobrym pomysłem przy zaangażowaniu fanów będzie stworzone promocji tylko dla nich. Niezależnie czy prowadzimy sklep internetowy z perfumami, sprzedajemy produkty i usługi cyfrowe czy handlujemy luksusowymi produktami, wprowadzenie zniżki czy promocji specjalne dla fanów marki zrobi dobre wrażenie i wywoła wiele komentarzy. Osoby będą też sprawdzać warunki promocji, komentować, a jeśli publikować będziemy promocje regularnie — regularnie będą odwiedzali również nasz kanał. Promocje czy przeceny mogą być minimalne lub symboliczne, ale w tym wariancie liczyć się sam fakt uhonorowania naszych odbiorców. Będzie z pewnością to dobrze przyjęte i pozytywnie odczytane przez nich.

Materiały wysokiej jakości

Bardzo dobrym sposobem na to, aby zwiększyć ruch na naszym fanpage’u jest publikowanie wysokojakościowych materiałów. Z pewnością będą to zdjęcia wysokiej jakości, materiały video czy zdjęcia interaktywne 360 stopni. Te ostatnie umożliwiają rozglądanie się po zdjęciu na wszystkie strony – 360 stopni. Wiele osób nie często ma okazję korzystać z takich materiałów, a my możemy w prosty i efektowny sposób przedstawić naszą firmę czy markę. Zdjęcia takie publikuje się wraz z innymi, ale posiadają one ikonę strzałki 360 stopni, dzięki czemu materiał taki jest od razu dostrzegany. Do kolejnych ciekawych form przedstawiania contentu należą relacje na żywo, webinaria czy panele dyskusyjne. Materiały takie są używane dużo rzadziej niż popularne zwykłe i standardowe posty czy zdjęcia. Wiele osób doceni naszą markę, komentując materiały lub angażują się w ich przeglądanie, nawiązując z nami ścisłe relacje.

Konkursy z nagrodami

Jeśli nie mamy pomysłu na publikowanie contentu lub na angażowanie fanów marki to dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzenie konkursu. Jest to element ogólnie lubiany, a wiele osób chętnie bierze w nim udział. Konkurs może dotyczyć najróżniejszych rzeczy np. niezwiązanych z branżą lub może być związany z naszą firmą. W tym celu warto wymyślić angażujący sposób uczestnictwa. Jeśli poprosimy o wykonanie pewnych prac, stworzenie czegoś lub zaprezentowanie, konkurs zaangażuje dużo bardziej aniżeli w przypadku zalajkowania posta czy dodania odpowiedniego hashtagu. Aby dodatkowo zmobilizować naszych fanów, warto zaproponować ciekawe nagrody. Nie muszą być one wartościowe, ale powinny sprawić, że wiele osób z zacięciem będzie o nie rywalizować. Może być to np. wycieczka po firmie, jeśli działamy lokalnie, możliwość stworzenia wspólnego materiału, jeśli jesteśmy blogerami czy przesłanie ciekawej pocztówki, gdy podróżujemy po świecie i prowadzimy projekt podróżniczy.

Regularne publikowanie

Ostatnim, najmniej efektownym, ale za to przynoszącym dobre rezultaty i angażującym sposobem prowadzenia fanpage-a jest regularne publikowanie treści. Wiele osób w internecie oczekuje od różnych marek aktualnych informacji, które będą pojawiały się często i regularnie. Jeśli damy to naszym fanom, z pewnością wielu z nich będzie regularnie odwiedzało nasz profil i aktywnie go przeglądało. Nowe materiały publikowane np. codziennie lub co dwa, trzy dni sprawią, że użytkownicy będą wiedzieli o nich, pamiętali i będą regularnie pojawiali się na naszym profilu. W ten osób oprócz zaangażowania fanów, dzięki któremu będą oni np. regularnie sprawdzali nasz profil, nawiążemy z nimi pozytywną i jakościową relację.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here